Třídy

1.třída Sluníčka - 2-4 roky

Tel. číslo: 569 426 033

Mobil: 705 824 825

Učitelky: Bc. Irena Zavadilová, Zdeňka Rudolfová

Asistentka pedagoga: Pavlína Policarová

Ve třídě, kde jsou nejmladší děti, se budeme učit spolu žít, poznávat jiné prostředí, než je rodina, seznamovat se s vrstevníky, učit se respektovat navzájem, vytvářet si první pravidla společného soužití ve velké skupině, budeme dětem dávat podněty a prostředky k vytvoření jedinečnosti každého z nich - ne jedinosti.

Důraz je kladen na dokonalé poznání každého dítěte - individuální přístup, poznání jeho možností a hranic.

Hlavním cílem bude získání důvěry ke škole a učitelkám, citová vazba.

Prostředky:

  • hra - řízená i neřízená jako základní prvek dětství
  • pohybové hry - první seznámení s pravidly, dramatickou výchovou
  • estetická výchova
  • dramatika - jsme jako, vnitřní prožitky, vztah k sobě i druhému
  • zpěv, říkadla, pohádky- rozvíjení komunikace nejpřirozenější formou
  • výtvarné činnosti - experiment s barvami

2.třída Hvězdičky 4 -5 (6)let

Tel.číslo: 569 426 039

Mobil: 705 894 826

Učitelky: Bc. Tereza Smetanová, Dana Vaňková

Asistentka pedagoga: Lenka Dobrovolná

V prostřední třídě už můžeme navázat na poznání se navzájem, na kamarádské vztahy mezi dětmi, na možnosti spolupracovat ve skupinách, reagovat na vlastní nápady dětí, vycházet z jejich přání.

Prostředky:

  • prosociální hry
  • prvky dramatické výchovy
  • kooperativní práce ve skupině, vzájemná pomoc kamarádovi
  • vlastní vytvoření pravidel – vědomé dodržování
  • první pokusy, experimenty
  • seznámení s počítačem
  • poznávání okolí na delších tematických vycházkách

3.třída Kometky - děti předškolní 5-6 (7) let

Mobil: 736 500 467

Učitelky: Mgr. Táňa Miřácká, Denisa Hrabcová

Asistentka pedagoga: Martina Trousilová

Děti už nesou přirozený důsledek za své chování. Více se projevuje jejich individualita - na to reagují učitelky různou obtížností úkolů. Práce dětí je samostatná s vlastním výběrem činností i pomůcek.

Třídní plán vychází ze zájmů dětí - navazuje a rozšiřuje témata z předešlých 2 let - program se plasticky doplňuje, vychází ze situací ve třídě a přání dětí.

Děti se stávají partnery s přirozenou potřebou si pomáhat, spolupracovat spolu, tvořit, vymýšlet a nalézat nová řešení, respektují se navzájem, samostatně řeší své problémy a konflikty. Učitelka je průvodcem dítěte – nabízí činnosti, ale ne jejich řešení, dává dostatek podnětů k výběru, který je dobrovolný, pozoruje chování a řešení situací dětí a zasahuje v nejnutnějším případě. Pro děti s odkladem školní docházky jsou vypracovány vyrovnávací plány.

Prostředky:

  • prosociální hry
  • dramatická výchova jako metoda výchovně- vzdělávacího procesu
  • experimentální výuka
  • exkurze
  • kooperativní učení s pomocí slabšímu (respekt osobnosti-empatie)
  • individuální činnosti-různé stupně obtížnostisamostatné plnění úkolů na počítačispecificky zaměřené aktivity
  • dostatek sportovních aktivit
  • sportovní hry s rodiči, plavání, bruslení, polodenní vycházky
  • seznamování s anglickým jazykem
  • veřejné vystupování

Aktualizováno 4. 11. 2024

tisk Tisknout   ↑ Nahoru