Třídy
1.třída Sluníčka - 2-4 roky
Tel. číslo: 569 426 033
Mobil: 705 824 825
Učitelky: Bc. Irena Zavadilová, Zdeňka Rudolfová
Asistentka pedagoga: Pavlína Policarová
Ve třídě, kde jsou nejmladší děti, se budeme učit spolu žít, poznávat jiné prostředí, než je rodina, seznamovat se s vrstevníky, učit se respektovat navzájem, vytvářet si první pravidla společného soužití ve velké skupině, budeme dětem dávat podněty a prostředky k vytvoření jedinečnosti každého z nich - ne jedinosti.
Důraz je kladen na dokonalé poznání každého dítěte - individuální přístup, poznání jeho možností a hranic.
Hlavním cílem bude získání důvěry ke škole a učitelkám, citová vazba.
Prostředky:
- hra - řízená i neřízená jako základní prvek dětství
- pohybové hry - první seznámení s pravidly, dramatickou výchovou
- estetická výchova
- dramatika - jsme jako, vnitřní prožitky, vztah k sobě i druhému
- zpěv, říkadla, pohádky- rozvíjení komunikace nejpřirozenější formou
- výtvarné činnosti - experiment s barvami
2.třída Hvězdičky 4 -5 (6)let
Tel.číslo: 569 426 039
Mobil: 705 894 826
Učitelky: Bc. Tereza Smetanová, Dana Vaňková
Asistentka pedagoga: Lenka Dobrovolná
V prostřední třídě už můžeme navázat na poznání se navzájem, na kamarádské vztahy mezi dětmi, na možnosti spolupracovat ve skupinách, reagovat na vlastní nápady dětí, vycházet z jejich přání.
Prostředky:
- prosociální hry
- prvky dramatické výchovy
- kooperativní práce ve skupině, vzájemná pomoc kamarádovi
- vlastní vytvoření pravidel – vědomé dodržování
- první pokusy, experimenty
- seznámení s počítačem
- poznávání okolí na delších tematických vycházkách
3.třída Kometky - děti předškolní 5-6 (7) let
Mobil: 736 500 467
Učitelky: Mgr. Táňa Miřácká, Denisa Hrabcová
Asistentka pedagoga: Martina Trousilová
Děti už nesou přirozený důsledek za své chování. Více se projevuje jejich individualita - na to reagují učitelky různou obtížností úkolů. Práce dětí je samostatná s vlastním výběrem činností i pomůcek.
Třídní plán vychází ze zájmů dětí - navazuje a rozšiřuje témata z předešlých 2 let - program se plasticky doplňuje, vychází ze situací ve třídě a přání dětí.
Děti se stávají partnery s přirozenou potřebou si pomáhat, spolupracovat spolu, tvořit, vymýšlet a nalézat nová řešení, respektují se navzájem, samostatně řeší své problémy a konflikty. Učitelka je průvodcem dítěte – nabízí činnosti, ale ne jejich řešení, dává dostatek podnětů k výběru, který je dobrovolný, pozoruje chování a řešení situací dětí a zasahuje v nejnutnějším případě. Pro děti s odkladem školní docházky jsou vypracovány vyrovnávací plány.
Prostředky:
- prosociální hry
- dramatická výchova jako metoda výchovně- vzdělávacího procesu
- experimentální výuka
- exkurze
- kooperativní učení s pomocí slabšímu (respekt osobnosti-empatie)
- individuální činnosti-různé stupně obtížnostisamostatné plnění úkolů na počítačispecificky zaměřené aktivity
- dostatek sportovních aktivit
- sportovní hry s rodiči, plavání, bruslení, polodenní vycházky
- seznamování s anglickým jazykem
- veřejné vystupování
Aktualizováno 4. 11. 2024